کد مطلب:259472 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:169

آری پر واضح است
آری، پر واضح است كه این جا قبر نیست، یك مقام زنده و حی عند ربه، از این خانه دل های مردم را هدایت می كند و بالاتر از هدایت با آن جاذبه ی ذاتی، قلوب را از راه های دور به سوی خود می كشد، و با پای پیاده روانه ی آن دیار می كند.

آری، این جا خاكی نیست كه مرده ای در میان آن سپرده شده باشد، این جا بدن مطهر حجت پروردگار است كه زنده می باشد و زائرانش را می بیند و به سلام آنان پاسخ می گوید و حتی سلامی از راه دور با محبت پاسخ می دهد و حوائج آنها را عنایت می كند.

آری، این جا مكان آمد و شد فرشتگان است و ستونی از نور تا آسمان بالا می رود و رحمت پروردگار را بر مردم سرتاسر جهان فرو می فرستد.

دشمنان چه اعتقاد به این همه عظمت داشته باشند و چه نداشته باشند، محكوم اند! چرا كه اگر اعتقاد دارند؛ پس چرا به مبارزه با نور خدا آمده اند؟ و اگر اعتقاد ندارند برای چه آن را خراب می كنند؟

اینان در عصری كه آزادی بیان، اعتقاد و فكر جزو اصول مسلم جوامع بشری است كارهایی از نوع قرون وسطایی می كنند.

با یك سؤال علامت تعجب ابدی را در برابر این كینه توزان قرار می دهیم كه آیا واقعا با تخریب چنین بارگاه های با عظمتی به جنگ فكر و اندیشه ی مردم آمده اند؟!

آیا واقعا فكر می كنند با چند آجر كه از روی هم فرو بریزد اعتقاد مردم از بین می رود؟

آیا بقیع را نمی بینند كه با آن كینه توزی تخریب شد، اما پس از حدود یك قرن، هنوز هزاران نفر كنار همان خاك با ادب و پابرهنه می ایستند و با همان اعتقاد به امامان خود سلام می دهند و حوائج را مطرح می كنند و پاسخ می گیرند؟



[ صفحه 340]